воскресенье, 10 декабря 2023 г.

Академічна доброчесність – шлях до успіху!

кадемічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Закон України «Про освіту»
Кожен здобувач освіти зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності, яка реалізується через такі компоненти: самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для учнів із ООП враховуються їхні індивідуальні потреби та можливості). Індивідуальне завдання має бути виконано особисто школярем, групові завдання – лише визначеною групою учнів, без втручання інших осіб; посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації. Порушеннями академічної доброчесності учнями визначено: академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворення опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства; самоплагіат – часткове або повне оприлюднення власних раніше отриманих результатів як нових; фабрикація – вигадування даних чи фактів; фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних; списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання; хабарництво – надання чи пропозиція щодо надання благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі; вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання; використання під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів; проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб. За порушення академічної доброчесності школярі можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності: повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо); повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми; позбавлення академічної стипендії; позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання. Рішення про притягнення до академічної відповідальності учня може приймати вчитель, який виявив порушення, або педагогічна рада відповідно до внутрішніх положень закладу освіти. Слід зазначити, що таке рішення може бути оскаржено здобувачем освіти у відповідному порядку. Види застосованої академічної відповідальності мають бути співмірними із вчиненими порушеннями учнів, за одне порушення може бути застосовано лише один із них.

Комментариев нет:

Отправить комментарий